Verslag Ouderraad 20 januari 2021

Kenmerken van de vergadering

Type Reguliere vergadering Locatie Online
Datum Meeting 2021-01-20 Uur 20:30 tot 22:00
Voorzitter Peter Neefs

1. Goedkeuring verslag vorige vergadering

Het verslag is goedgekeurd

2. Schoolraad

  • Geen agendapunten vanuit de ouderraad.
  • Volgende vergadering is op 2 februari. Dit is ook de laatste vergadering in de huidige
    samenstelling.
  • Wie zich kandidaat wil stellen voor in de schoolraad kan dit doorgeven voor 15 februari aan Orpha. Het is verplicht om lid te zijn van de ouderraad, om zich kandidaat te kunnen stellen voor de schoolraad.
  • Volgende ouderraad wordt definitief beslist wie we afvaardigen.

3. Corona

We leggen een lijst aan van ouders die kunnen inspringen en toezicht houden in de klassen
indien er leerkrachten afwezig zijn. Iedereen kan zich opgeven, zowel ouders als andere
personen. Bij voorkeur geen personen die behoren tot de risicogroepen

4. Fluohesjes – nabeschouwing

  • Alle door de ouderraad gesponsorde fluohesjes zijn uitgedeeld in de klassen.
  • Het valt op dat de hesjes door veel leerlingen niet gedragen wordt. Wendy zal in de nieuwsbrief de ouders en kinderen aanmoedigen om de hesjes te dragen.
    Aan de leerkrachten al gevraagd worden om de leerlingen te stimuleren om hun hesje op het einde van de lesdag aan te doen
  • Sommige ouders hebben een grotere maat gevraagd. Hiermee zal rekening gehouden worden bij de volgende bestelling.
  • In augustus zal dit opgenomen worden voor de nieuwe leerlingen van volgend schooljaar.

5. Eetdag take-away

  • Stand van zaken bestellingen
    • 20/1 (nog 5 dagen tot afsluiting): 111 bestellingen.
    • Ter referentie: ‘normale’ eetdagen 102 bestellingen (wel grotere groepen)
  • Promo: via Facebook
  • Praktisch
    • WP catering zorgt voor de volledige bereiding. De ouderraad neemt het logistieke gedeelte voor zijn rekening.
    • Werklijst: 5 personen nodig (doodle aangemaakt
    • Sponsors: ophangen reclame, flyers meegeven in de zakken.
    • Ecologisch afbreekbare potjes: niet mogelijk voor grote verpakkingen.

6. Herinrichting speelplaatsen

  • De campagne zal na de eetdagen online geplaatst worden.
  • De start van de werken werd verlaat. Werken starten rond midden maart: Plaatsing is 22 – 23 en 24 maart voorzien.

7. Quiz

Zal vermoedelijk niet meer haalbaar zijn om het dit jaar rond te krijgen. Quiz zal waarschijnlijk worden uitgesteld naar volgend jaar.

8. Interne communicatie

Whatsapp versus Signal, wordt naar de volgende vergadering verschoven.

9. Verkeer

Evaluatie van de schoolstraat is voorzien voor na de krokusvakantie.

10. Varia

1. Schoolfeest

Het schoolfeest zal in zijn oorspronkelijke vorm niet kunnen doorgaan.
Er zijn een paar alternatieve ideeën in de werkgroepen van de leerkrachten. De ouderraad zal dit mee ondersteunen indien gewenst.

2. Oudercommunicatie

Gimme is gesneuveld en alle communicatie verloopt nu via mail. Wendy geeft mee dat de bereikbaarheid groot is. Mails worden naar beide ouders uitgestuurd. Wanneer gezinnen verkiezen om de communicatie maar naar 1 persoon te sturen, kan je dit doorgeven aan de school.

3. Wakkerzeelse hangjongeren

Er zijn +12 jarigen die buiten de schooluren rondhangen op de speelplaats van de school en die voor overlast zorgen.
De school is privédomein, waardoor ze wettelijk gezien niet op de speelplaats mogen komen.
Er hangt een bordje “verboden toegang” aan de schoolpoort, dit is niet bedoeld voor de ouders.

4. Communicatie voor instroom nieuwe leerlingen

Verschillende scholen in Haacht maken reclame om instroom van nieuwe leerlingen te krijgen. Bij ons in school is er ook zeker nog plaats voor bijkomende leerlingen vermits er dit
jaar ook 2 klassen van het 6 e uitstromen. Communiceren via flyers, Facebook, filmpje kleuterschool,…

11. Volgende vergadering

Vergaderingen werden vastgelegd op:

Di 23/02, Woe 19/05, Do 22/06

Geplaatst in Uncategorized.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *